Chci si o své situaci jen popovídat. Vím, že mi stejně nikdo nepomůže...
I takové přesvědčení může zaznít z úst klienta.
Často je v těchto slovech skryto mnoho o jeho přesvědčeních a nastavení:
1. Klient je už dopředu „ROZHODNUTÝ“, že mu koučink nepomůže a třeba ani nikdo jiný
Zaměřuji se například na to:
- co klientovi v takové chvíli dovolí začít přemýšlet jinak,
- jak může začít hledat cestu k řešení své situace,
- aby klient zavnímal, co opravdu chce,…
2. Klient nechce svoji situaci měnit nebo neví, jak a chce si hlavně postěžovat, vymluvit se a nechat vše při starém
Koučink není pokec u kafe, zaměřujeme se na to:
-
zvědomit, jaká jsou klientova očekávání od koučinku,
-
co klient může ve svém životě měnit a na co nemá vliv,
-
jak konkrétně s tím může pracovat,…
Někdy to opravdu začne „JEN TAK SI POKECAT“, nicméně díky koučinku a kladením vhodných otázek to končí tím, že začneme pracovat na přesvědčeních, očekáváních, klientových potřebách.