Chci si o své situaci jen popovídat. Vím, že mi stejně nikdo nepomůže...

I takové přesvědčení může zaznít z úst klienta.
Často je v těchto slovech skryto mnoho o jeho přesvědčeních a nastavení:

1. Klient je už dopředu „ROZHODNUTÝ“, že mu koučink nepomůže a třeba ani nikdo jiný

Zaměřuji se například na to:

  • co klientovi v takové chvíli dovolí začít přemýšlet jinak,
  • jak může začít hledat cestu k řešení své situace,
  • aby klient zavnímal, co opravdu chce,…

2. Klient nechce svoji situaci měnit nebo neví, jak a chce si hlavně postěžovat, vymluvit se a nechat vše při starém

Koučink není pokec u kafe, zaměřujeme se na to:

  • zvědomit, jaká jsou klientova očekávání od koučinku,

  • co klient může ve svém životě měnit a na co nemá vliv,

  • jak konkrétně s tím může pracovat,…

Někdy to opravdu začne „JEN TAK SI POKECAT“, nicméně díky koučinku a kladením vhodných otázek to končí tím, že začneme pracovat na přesvědčeních, očekáváních, klientových potřebách.

 

Ještě se nestalo, abychom se nedobrali posunu k lepšímu.-D